Home Blog Contact

Waarom ik actief tegen e-mail funnels ben

Ze klinken enorm handig! Je laat mensen zich inschrijven voor je “nieuwsbrief en interessante aanbiedingen” met een gratis lokkertje, bijvoorbeeld een scherpe aanbieding of een e-book. Het idee is dat je lokker genoeg moet zijn om mensen te enthousiasmeren over je product en ze het dus gaan kopen.

Misschien heb je zelf wel eens een gratis e-book gedownload of meegedaan aan een “challenge” en dan krijg je vervolgens een eindeloze stroom aan berichten die allemaal even “hip” en schreeuwerig zijn opgesteld. En eigenlijk nog irritanter: je bent al betalende klant en NOG krijg je die rits aan onpersoonlijke zooi in je mailbox.

Potentiële klanten hebben x aantal keer nodig om jouw product te zien voordat ze overgaan tot aanschaffen. Niet gek dat je denkt dat ze je dus veel moeten zien langskomen. Maar de irritatie en opdringerigheid die deze tunnels opwekken bij mensen is waarschijnlijk groter dan de sympathie

Hoe zorg je dat klanten je wel vaker langs zien komen? Zorg dat je socials interessant genoeg zijn voor ze om te volgen. Bijvoorbeeld door aan te kondigen dat ze meer van je kunnen leren daar. En wil je al echt nog eens naar ze e-mailen? Doe het dan persoonlijker. Een soort friendly reminder.

Wil jij dus meer leren over het binden van klanten en ze enthousiast krijgen voor jouw product? Volg dan Floek!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *